Semínka CHIA – energia na celý den

In Poradna, Příroda, Zajímavosti by walsla

Malá, křupavá semínka chia dodají našemu organismu sílu. Aztécká kultura nazývala chia semínka „pokrmem běžců“. Lidé, kteří v té době fungovali jako poslíčci a celý den pobíhali, měli vždy při sobě hrst právě těchto semínek. Mají totiž značný podíl zdravých tuků, zejména alfa-linolinové kyseliny (ALA), která patří mezi omega-3 mastné kyseliny a má silné protizánětlivé účinky. Jedna polévková lžíce těchto semínek obsahuje 1,2 gramu ALA, což je více, než ve stejné dávce lněných semínek. Tuky mají v jednom gramu 9 kalorií, hladinu energie tak podpoříme už mini dávkou chia semínek. Jsou skvělým zdrojem flavonoidu, který je známý jako quercetin – ten podporuje vytrvalost, což ocení zvláště aktivní lidé, kteří vyhledávají sportovní aktivity.

Semínka si můžeme přidat i do snídaně, dostatečně vás zasytí. Když se chia smíchají s vodou, vytvoří gelovou substanci, která zpomaluje vstřebávání sacharidů a tím i jejich přeměnu na cukr, udrží tedy hladinu cukru v krvi nízkou a stabilní mnohem déle.

Semínka mají neutrální chuť, můžeme je tedy přidávat do polévek, omáček, koktejlů, případně drcená na ovesnou kaši k snídani. Stačí jich opravdu malinko, a tak vydrží koupený sáček dost dlouho, výhodou také je, že semínka díky vysokému podílu antioxidantů nedostanou žlutou barvu a v dobře uzavřené nádobě mohou vydržet až dva roky.

Související články