Kiwi pod drobnohledem

In Ovoce, Poradna, Příroda, Zajímavosti by walsla

Kiwi je ovoce, které nemá rád každý. Pokud si ho totiž koupíte nezralé, je pořádně kyselé. Nicméně je taky pořádně zdravé a byla by chyba opomenout ho.

„Kiwi se může pochlubit velkou spoustou vitamínů, stopových prvků a vlákniny. Jedno kiwi navíc zcela pokryje doporučenou denní dávku vitamínu C,“ vypočítává nutriční terapeutka Gabriela Tomanová.

„Céčko“ příznivě působí na imunitní systém, s hořčíkem podporuje tělní oběh a tím zpevňuje stěny tepen a kapilár. Vitamín C krom toho pomáhá zlepšit náladu a lépe zvládat stresové situace.

„V tomto ovoci je značné množství mědi a v kombinaci s kyselinou askorbovou podporuje vstřebávání železa ve střevech. Díky vyššímu množství draslíku a nižším hodnotám sodíku přispívá kiwi k prevenci vysokého krevního tlaku,“ popisuje expertka na zdravou výživu.

Pokud se do kiwi zakousnete pravidelně, zastavíte krvácení dásní a posílíte zuby, takže je neohrozí parodontóza. Málo se ovšem ví, že kiwi má i protirevmatické účinky a tři plody denně dokáží klouby spolehlivě ochránit.

Kiwi neobsahuje skoro žádné kalorie a je proto vhodné při hubnutí. Pomáhá také odbourávat cholesterol, pomáhá udržovat zrak ostrý.

„Kiwi jako takové tedy můžeme doporučit všem věkovým kategoriím i aktivním sportovcům, protože dle studie na pekingské univerzitě byla prokázána vyšší výkonnost oproti druhé sledované skupině, která jej ve svém jídelníčku neměla,“ uzavírá terapeutka paní Tomanová.

Související články