wheat sprouts close-up photo isolated on white

ZDRAVÍ ZE SEMÍNEK 2.

In Nezařazené by walsla

JAK TEDY NA TO?
Hrst semínek dáme do lahve nebo misky, zalijeme studenou vodou a necháme přes noc takzvaně napučet. Ráno vodu slijeme. Mokrá semínka necháme v lahvi, uzavřeme je gázou, kterou přichytíme gumičkou. Uzavřenou lahev otočíme dnem vzhůru a uložíme na talíř, aby přebytečná voda mohla vytékat – tím zároveň zabráníme nechtěnému kvašení.
Vznikne tak miniskleník, který můžeme dát na okno, teplo z topení a světlo probudí v klíčících semínkách život. Nesmíme zapomenout klíčky tak dvakrát za den proplachovat. Když budou mít správnou teplotu, začnou klíčit už po 24 hodinách.
Většina klíčků chutná jako sladký hrášek. Pokud chcete, aby klíčky zůstaly jemné, tenké, zkuste je naopak naklíčit ve tmě.

Kam s nimi aneb jak je využít?
Syrové můžeme přidat do zeleninových salátů, pomazánek nebo nejrůznějších dipů, dozdobí také už hotové pokrmy, klidně se mohou přidat přímo do jogurtů. Můžeme je třeba krátce opražit a přidat do rýže, či majonézového salátu, obohatíme jimi třeba i omáčky na těstoviny.
Naklíčené luštěniny obsahují vitaminy A, E i vitaminy skupiny B, C. Jsou bohaté na bílkoviny, jsou dobře stravitelné. Obsahují i řadu minerálních prvků, například vápník, fosfor, železo, draslík a hořčík.