VYZKOUŠEJME NĚCO NOVÉHO – TŘEBA MIBUNU A MIZUNU

Pouhé 4 týdny postačí, aby už v chladném jarním počasí některé druhy zeleniny vyrostly, dozrály a my je můžeme sbírat. Obsahují velké množství vitamínu C, draslíku, vápníku, jsou vhodné pro diabetiky.
Velkou výhodou je, že si je snadno vypěstujeme i na balkoně – nejsou náročné na čas, ani na prostor, a proto by na našem jídelníčku neměly chybět.
MIBUNA a MIZUNA pocházejí z Asie, jedná se o listovou zeleninu, říká se jim také japonský salát.
MIBUNA roste velmi rychle, můžeme ji pěstovat třeba i v květináči na okně a už za 40 dní sklízíme vlastní asijskou zeleninu – krátká vegetační doba umožňuje vysévat mibunu opakovaně během celého roku.
Šťavnaté křupavé lístky s jemnou pikantní chutí připomínají mangold, seřezávat je můžeme postupně, protože z vegetačního vrcholu dorůstají vždy lístečky nové.
Pěstujeme-li ji na záhoně, vytváří tam tenké růžice, z nichž na tenkých stoncích vyrůstají jemné lístky.
Čerstvé používáme do salátů, na chléb…starší pak spíš upravujeme tepelně (chutná je dušená i třeba zapečená v omeletě).
MIZUNA je příbuzná mibuny, je ještě jemnější a křehčí. Roste na jaře, v létě i na podzim, jen s malým rozdílem v rychlosti růstu. Zatímco v létě ji můžeme sklízet už po dvou týdnech, na konci podzimu je na záhonu svěží i 60 dnů.
Mizuna má dlouhé štíhlé listy, vytváří mohutnou 25 až 30 cm vysokou růžici, listy se používají čerstvé do salátů, výborné jsou i dušené.